Archive for Grudzień 8th, 2014

Ostatnimi laty coraz większą popularność zyskują samochody z napędem na cztery koła. Auta te stanowią bardzo ciekawą alternatywę dla osób, które od czasu do czasu lubią poszaleć trochę w terenie. Ponadto samochody wyposażone w tego typu układ napędowy doskonale spisują się w codziennej jeździe, doskonale zachowują się na drogach o wszystkich nawierzchniach. Auta, w których napędzane są obie osie również bardzo często posiadają doskonałe przyśpieszenie. Dużym plusem tych samochodów jest to, że gdy zakopiemy się w zbyt miękkim podłożu czy też staniemy w śnieżnej zaspie to nie powinniśmy mieć większych problemów z wyjechaniem. Samochody te często posiadają również skrzynie zmiany biegów, które wyposażone są w takie tryby jak bieg sportowy, terenowy czy zwykły do jazdy normalnej. Oczywiście spalanie tego typu pojazdów jest nieco większe niż miałoby to miejsce w przypadku napędu na jedną oś, lecz warto dodać, że wiele modeli samochodów posiadających napęd na cztery koła ma opcję wyłączenia napędu jednej z osi. Dzięki temu możemy skonfigurować auto tak, że będzie on napędzane jedynie na przednią oś lub tylko na tylną. Samochód tego typu to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób, które lubią eksperymentować.

Jak na razie w naszym kraju nie prowadzono jeszcze obowiązku zmiany opon na zimowe, kiedy już przychodzi początek zimy, chociaż trwają pracę w tym kierunku, by wprowadzić takie zapisy do naszego prawa jako obligatoryjny obowiązek kierowców. Jest to w sumie słuszny kierunek, wiele krajów europejskich już wprowadziło takie rozwiązania prawne, zresztą i tak przeważająca większość kierujących stosuje takie rozwiązanie, dla własnego bezpieczeństwa. Ostatnio coraz częściej w naszym kraju słyszymy o tak zwanych oponach wielosezonowych, które – zgodnie z zapewnieniami producentów – maja taka konstrukcje, że znakomicie spełniają swoje funkcje zarówno w okresie letnim, jak i w czasie, kiedy panuje ostra, prawdziwa zima. Opony cieszą się coraz większym powodzeniem, jednak wielu specjalistów od techniki motoryzacyjnej uważa, że nie jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie – takie opony na pewno są tańszym wariantem, jednak nie są dostatecznie bezpieczne zimą, natomiast w okresie letnim będą niszczyły się w podobnym stopniu jak opony sensu stricte zimowe.